Friday, April 29, 2011

Ars longa, vita brevis

Život je neverovatan, zbilja. Ako mu priđeš otvorenog uma i hrabrog srca, dese ti se neverovatne stvari, percipiraš ih na vrlo uzbudljive načine. Mogu skoro da kažem da nemam klasičan privatni život, da se moje bivstvovanje sastoji od konstatnog rada, kako na poslovima tako i na sebi, uz nešto druženja, kuvanja, sređivanja stana... i od putovanja. Kao da sam spužva a ne čovek, upijam to što vidim, čujem, mirise, ukuse... Prilično sam se ratosiljala materialnog, krpica, šminkica, blejica... Družim se sa ljudima koje smatram izuzetnima i koji me ispunjavaju. I dalje mnogo čitam, političke i društvene analize, zanimam se za kriminalistiku, pratim umetničke tokove, muziku, humor. Dosta radim na svom engleskom. Uznapredovala sam od perioda kada me je hvatao bukvalno panični strah kad zazvoni telefon, od nekolicine vampira koji su me smarali do granice izdržljivosti, a sada su nestali iz mog života. Loše navike kad god mogu sečem bez milosti. Veoma sam zadovoljna time kako publika reaguje na moje slike, a bogami i kritika. U dizajnu sam još novajlija ali sam puno naučila i brzo se snalazim. Isto je i sa mojim malim novinarstvom. Plivuckam i uživam. Osim tog hroničnog nedostatka stabilnog radnog mesta, osećam se profesionalno dosta ostvarenom. Stekla sam jedan pozitivan umetnički identitet i pomalo i kredibiliteta. Svikla sam se na to da dosta ljudi reaguje sa strahom kada se upoznaju samnom koja obavljam neke javne poslove, izlažem slike, moji plakati se pojavljuju na glavnim gradskim štraftama, bilbordi... Sajt ima sve više posetitelja. To je apsolutna fama! I mislim da ljudi to mahom brzo i skapiraju. Javni posao je kao i drugi poslovi, možda su zahtevi malo neobični, održavanje imidža i tako neke sitnice mahom zanimljive... U suštini privatno ja i poslovno ja nisu podvojene stvari već jedna celina. Mislim da to i jeste ključ uspeha a zanimanje koje je zanimljivo ljudima, korisno, čini da mi to ne smeta nikad. Zoran je lepo rekao da se u ovom poslu radi 12 sati dnevno. Ali, srećom, ne mogu da zamislim lepši posao od ovog.
Pokušaću dve nedelje avgusta da provedem u Splitu, možda delimično i u Milni, i nedelju dana na jesen u Kanadi. Nekako se nadam da će Republic da oživi. Nadam se boljem kvalitetu života, jednom mirnijem periodu.

No comments: